Annabelle Comes Home – filmrecensie

Deel deze film

De Conjuring- films zijn enkele van de beste mainstream Horror-films die het afgelopen decennium zijn uitgebracht. Ze zijn geenszins de standaard voor het genre, maar ik zal ze altijd heel goed onthouden. Toen Warner Bros. voor het eerst aankondigde dat ze hun tenen onderdompelden in spin-offs en prequels, merkte ik dat ik aan mijn hoofd krabde en de eerste Annabelle- film voelde als de spijker in de kist voor de franchise. Opeens, Annabelle: creatie raakte theaters en verraste eigenlijk veel kijkers, waaronder ik. Alleen al daarvoor was ik geïnteresseerd in deze derde aflevering, aangezien ze me wonnen met zijn voorganger. Annabelle Comes Home is niet de moeite waard om te zien in theaters, maar ik zou het niet aanbevelen om het volledig af te doen als je een fan bent van deze serie. Het is verstandiger om dit te kijken via gratis alternatieven voor Netflix.

Het speelt zich af na Annabelle: Creation, maar vóór The Conjuring, de tijdlijn van deze films begint een beetje rommelig aan te voelen. Deze film pakt met bekende personages uit de franchise in Ed en Lorraine Warren, terwijl ze de Annabelle-pop ontdekken. Eenmaal opgesloten in hun kelder worden de babysitter van haar dochter en haar vriend allemaal op mysterieuze manieren achtervolgd. Hoewel er enkele enge momenten zijn, voelt deze film niet zo vaak als een Annabelle- film. Ik denk dat de pop zelf ongeveer 10-20 minuten screentime kreeg in een film van 105 minuten.

Waar ik denk dat deze franchise het meeste succes heeft gehad, is eigenlijk de ontwikkelde karakters. Het was leuk om Ed en Lorraine weer samen op het scherm te zien, en hoewel er een paar geweldige dramatische elementen in deze film zijn verspreid, profiteert Annabelle Comes Home daar bijna te vaak van. Ja, er zijn enge aspecten aan deze film, maar ik merkte dat ik het meer als een drama zag dan een horrorfilm, die werkte maar tegelijkertijd ook tegenstrijdig voelde.

Gary Dauberman is een goede scenarioschrijver voor Horror en neemt het roer over als regisseur van zijn eerste speelfilm en ik zou zeggen dat dit eigenlijk een van de beste aspecten van Annabelle Comes Home is . Van een aantal geweldige beelden tot een algeheel geweldige cinematografie in het algemeen, dit is een film die er absoluut uitziet. Dat gezegd hebbende, het emmert in vergelijking met de rest van de film. Het uiterlijk en de toon van de film worden verzwaard door een dramatisch verhaal dat zich alleen op het drama van dit universum wil concentreren.

Uiteindelijk is Annabelle Comes Home niet zo indrukwekkend als Annabelle: Creation of een van de Conjuring- films, maar eonen is beter dan de eerste Annabelle en The Nun , is dat alles zegt. Dit is een heel gemiddelde film als geheel en geeft niet echt een doel voor het bestaan, behalve het hebben van een goed familiedrama met de familie waar we sinds het begin van zijn gaan houden in deze franchise. Voor horror-fans zul je waarschijnlijk teleurgesteld zijn, maar voor degenen die gewoon een fatsoenlijke film willen zien, ben je misschien een beetje tevreden.